Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Ribut Malam Bandar Kuala Terengganu

by:sebetulnya Catatan Rabu, 28 September 2011




SENGET...keadaan tiang lampu akibat ditimpa pokok saga yang tumbang dalam kejadian ribut semalam.
Ribut serta angin kencang melanda bandar Kuala Terengganu awal malam tadi dan menyebabkan beberapa batang pokok tumbang dan merosakkan beberapa kemudahaan awam, rumah, khemah-khemah perniagaan, kenderaan dan sebagainya.

Tinjauan Teganukita mendapati antara kawasan yang teruk kesan dari ribut yang datang secara mengejut beserta dengan hujan dan petir termasuklah di Taman Shah Bandar, Jalan Sultan Zainal Abidin, Jalan Pejabat dan jeti bot penambang bersebelahan pasar payang serta beberapa lokasi yang terdedah sekitar bandar.

Pihak Majlis Bandara Raya Kuala Terengganu (MBKT) telah melakukan kerja-kerja yang pantas untuk mengelak gangguan kepada lalu lintas berikutan banyak pokok yang tumbang merentasi laluan dan jalan awam.

Orang ramai menyifatkan kejadian itu berlaku dengan begitu pantas sekali dalam beberapa minit kira-kira jam 8.40 malam.

Di hadapan Pejabat Unit Komunikasi (UKOM di Jalan Pejabat) sendiri sebahagian pokok yang terserpih jatuh ke atas jalan turut menghalang lalu lintas dan menimpa beberapa kenderaan yang terdapat di situ. Bagaimana pihak MBKT dalam masa tidak sampai satu jam memulihkan semula laluan itu.

Waktu kejadian di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah sedang berlangsung perlawanan suku akhir bola sepak Piala Malaysia, Terengganu menentang Negeri Sembilan.

Selepas kira-kira enam minit berlangsung perlawanan terpaksa ditangguh kira-kira 40 minit akibat ribut kuat dan hujan lebat itu.

Pihak MBKT dan beberapa agensi berkaitan memantau segera kejadian itu untuk memastikan kesan darinya dapat diatasi segara dan tidak menganggu kehidupan harian penduduk di bandar ini.

Sumber:TeganuKita

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM