Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Terengganu Dipaksa Berhempas Pulas Sebelum Menang

by:sebetulnya Catatan Ahad, 11 September 2011


TERENGGANU  3
Mohd Ashaari Samsudin (Minit  2)
Reeshafiq Alwi (Minit 54)
Abdul Manaf Mamat (Penalti Minit 79) 

PKNS FC
Mohd Fauzan Dzulkifli (Minit  9)
 Mohd Zamri Hassan (Minit 62)


JUARA Piala FA,Terengganu dipaksa berhempas pulas sebelum mencipta kemenangan 3-2 di laman sendiri,keatas pasukan berstatus kelab PKNS FC dalam perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia yang berlangsung di stadium Sultan Ismail Nasaruddin Syah,Kuala Terengganu,malam tadi.

Jaringan penalti yang di sempurnakan oleh Manaf Mamat,11 minit sebelum perlawanan tamat menyelamatkan maruah barisan skuad bimbingan Irfan Bakti dihadapan kira-kira 7000 ribu penonton yang hadir daripada diikat keputusan seri oleh pasukan pelawat.Perlawanan semalam juga  menyaksikan sebanyak 3 kad kuning dilayangkan oleh pengadil,Mohd Romzi Zahari.

Namun jaringan awal tuan rumah seawal minit ke-2 oleh Muhammad Ashaari Samsudin tidak bertahan lama apabila Mohd Fauzan Dzulkifli  menyamakan kedudukan pada minit ke -9 apabila berlaku salah faham benteng pertahanan Terengganu yang menyaksikan penjaga gol Sharbinee Alwi terpaku melihat bola masuk dengan mudah di sebelah kiri gawang gol.

Kedua-dua pasukan saling berbalas serangan sehingga wisel penamat separuh masa mata.

Separuh masa kedua,sang penyu tidak menunggu lama apabila  Reeshafiq Alwi  yang tidak dikawal mendapat peluang dalam kotak penalti pada minit ke 54  hasil  hantaran lintang dari Abdu Hadi Yahya  terus merembat kencang bola ke gawang gol  yang dikawal Razi Effendi  Suhit.Namun kegairahan pasukan Terengganu untuk menambah gol dihukum apabila pasukan pelawat membuat serangan balas serta merta dengan Mohd Zamri Hassan yang baru di bawa masuk tidak sampai 5 minit berjaya menghasilakan gol untuk pasukannya pada Minit 62.

Namun Kemenangan malam tidak membantu untuk pasukan Terengganu mengukuhkan kedudukan ditangga teratas kumpulan B apabila N.Sembilan turut menang besar keatas pasukan Sime Darby dengan jaringan 5-0.

Selasa ini,pasukan Terengganu akan bertemu dengan N.Sembilan di Paroi.

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM