Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Terengganu Gergasi Malaysia

by:sebetulnya Catatan Isnin, 17 Oktober 2011




KUALA TERENGGANU – Jika masih ada yang melabelkan pasukan Terengganu sebagai kuasa sukan bola sepak Pantai Timur, ia wajar ditukar segera memandangkan kehebatan Terengganu dalam sukan pilihan nombor satu dunia itu telah meletakkan Skuad Penyu hari ini sebagai ‘gergasi’ Malaysia. 

Perkara itu terbukti dengan pelbagai kejayaan yang diraih sepanjang tahun ini antaranya Juara Piala FA, Naib Juara Liga Super dan kini sedang berentap hebat bagi memburu kejuaraan dalam piala paling berprestij di negara ini. 

Malah, kehebatan Terengganu menyekat kemaraan seteru utamanya iaitu Kelantan dalam pusingan suku akhir Piala Malaysia 2011 Jumaat lalu, cukup memberi isyarat jelas bahawa aksi garang skuad kendalian Irfan Bakti itu sukar untuk ditewaskan. 

Justeru, tanpa kehadiran pasukan The Red Warriors yang sebelum ini ‘diangkat’ sebagai pasukan pilihan untuk menjulang Piala Malaysia 2011 berdasarkan aksi konsisten dalam cabaran sebelum ini telah membuka laluan mudah bagi Terengganu untuk berentap dalam perlawanan akhir yang dijadualkan hujung bulan ini. 

:Bagaimanapun, Pengendali Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim, tidak mahu barisan pemainnya mudah duduk selesa, sebaliknya perlu menghabiskan perlawanan Separuh Akhir bertemu Selangor malam esok terlebih dahulu. 

:Katanya, mes- kipun berdasarkan sejarah sebelum ini menyebelahi Terengganu, namun itu tidak bermakna Skuad Penyu harus memandang mudah, sebaliknya perlu sentiasa fokus dalam perlawanan bakal dihadapi nanti. 

“Meskipun di atas kertas Terengganu mempunyai kelebihan, namun kita perlu ingat Selangor bukan calang-calang pasukan kerana mereka mengetahui corak permainan kita. 

:“Sehubungan itu, kita akan memastikan semua pemain kita bakal turun beraksi akan memberikan sepenuhnya tumpuan terhadap perlawanan bagi memastikan Terengganu mampu melangkah lebih selesa ke peringkat seterusnya nanti,” katanya ketika ditemui selepas menjalani latihan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, di sini, kelmarin. 

Sementara itu, Irfan Bakti turut tidak menolak kemungki-nan untuk menggunakan formula pasukan T-Team sebagai persediaan menentang Selangor dalam perlawanan separuh akhir pertama di Shah Alam, esok. 

“Saya akan berhubung dengan Yunus Alif (ketua jurulatih T-Team) dan rakan saya di Perak untuk membuat percaturan serta mengubah corak perlawanan penting bertemu The Red Giant malam lusa (esok),” katanya. 

Ketika ditanya percaturan pemain yang akan diletakkan dalam perlawanan penting malam ini, beliau akan memasukkan kembali dua tonggak utama yang direhatkan dalam perlawanan bertemu Kelantan Jumaat lalu setelah dikenakan kad merah iaitu Mohd Zubir Azmi dan Ismail Faruqi Asha’ari. 

Tambah Irfan lagi, dengan prestasi terbaik yang ditunjukkan barisan pemainnya, beliau optimis skuad kendaliannya itu mampu melakukan sesuatu di perlawanan akhir nanti, sekali gus menafikan andaian pengalisis sukan yang meletakkan Kelantan sebagai pilihan sebelum ini. 

Namun, dalam nada rendah diri, beliau mengakui Kelantan merupakan pasukan yang baik, tetapi harus juga diakui bahawa Skuad Penyu kini berada dalam tahap terbaik untuk menjulang piala paling berprestij di Malaysia itu. 



Manaf teruskan perjuangan

Meskipun masih berperang dengan kesedihan atas kehila-ngan bapa tercinta, namun penyerang berbisa Terengganu, Abdul Manaf Mamat perlu meneruskan perjuangan untuk membantu pasukannya bagi merebut kejuaraan dalam kempen Piala Malaysia musim ini. 

“Pihak pengurusan tidak memaksa saya untuk bermain dan menyerahkan kepada saya untuk membuat pilihan sama ada mampu untuk bermain atau sebaliknya. Tetapi dengan semangat diberikan adik-beradik dan ahli keluarga, saya perlu meneruskan perjuangan. 

“Bagaimanapun, saya tidak mampu menafikan kesedihan masih lagi menebal dalam diri saya atas pemergian arwah ayah, namun segala sokongan dan semangat yang diberikan arwah (ayah) sepanjang saya terlibat dunia bola sepak akan tetap saya pegang sampai bila-bila,” katanya. 

Menurut Manaf, beliau berazam untuk membantu pasukannya memberikan aksi terbaik sepanjang perlawanan yang bakal ditempuhi sebagai tanda penghargaan kepada penyokong yang begitu setia dengan pasukan Penyu ini.


Sumber:Sinar Harian

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM