Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Masalah Lampu Limpah Stadium:Kerajaan Negeri Kecewa

by:sebetulnya Catatan Ahad, 18 Disember 2011

Kerajaan negeri kecewa dan malu mengenai 'kedaifan' lampu limpah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah yang masih belum dibaikpulih sebelum dijadikan gelanggang Kejohanan Piala AFC pada Mac tahun depan.

Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata, tidak berpuas hati dengan kualiti lampu berkenaan yang kapasiti tenaga sedia ada sekadar 800 lux sedangkan mengikut piawaian mengendalikan kejohanan bertaraf antarabangsa, ia memerlukan sekurang-kurangnya 3,000 lux.

Malahan beliau turut mempertikaikan pihak berkenaan yang tidak memaklumkan dengan jelas kepada kerajaan negeri mengenai keperluan dan standard sebenar lampu limpah sebelum ia mula dipasang, sebelum ini.

"Kita kecewa, dulu masa suruh pasang, kenapa tak beritahu standard. Mengikut piawaian antarabangsa, lampu limpah berkapasiti 3,000 lux diperlukan dan yang sedia ada cuma 800 lux.

“Tak kan kita nak ganti dua tiga kali. Ini bukan kerja mudah kerana ia perlu belanja besar termasuk pasang tiang, kabel dan sebagainya. Bila pasang setahun tapi kena buat balik, tak baguslah," katanya kepada pemberita
selepas majlis Hari Keluarga Wisma Darul Iman di Stadium Tertutup di Gong Badak, semalam (17 Disember).

Menteri Besar mengulas masalah lampu limpah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah yang masih belum dibaikpulih sebagai persiapan Kejohanan Piala AFC yang turut disertai skuad Penyu pada Mac nanti.

Beliau menegaskan, kerajaan negeri tidak akan menanggung kos membaikpulih serta menaiktaraf lampu limpah di stadium berkenaan sebaliknya menyerahkan kepada pihak Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) untuk tindakan sewajarnya.

"Buat masa ini, kerajaan biar dulu. Dia (PBSNT) kena tanggunglah. Kita malu dengan apa yang berlaku dan sepatutnya persatuan (PBSNT) beritahu kita (masalah sebenar)," katanya.

Dato’ Seri Haji Ahmad tidak menolak kemungkinan jika masalah itu gagal ditangani dalam tempoh segera, sebarang perlawanan bola sepak termasuk untuk Liga M atau Piala AFC terpaksa dilangsungkan pada sebelah siang.

Pada Kejohanan Piala AFC nanti, Terengganu berada dalam kumpulan F bersama kelab Kitchee dari Hong Kong, Song Lam Nghean (Vietnam) dan Tempenis Robers (Singapura)

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM