Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Terengganu Mungkin Adakan Perlawanan Liga Malaysia Pada Waktu Siang

by:sebetulnya Catatan Khamis, 8 Disember 2011


KUALA TERENGGANU: Pasukan bola sepak Terengganu mungkin akan mengadakan perlawanan pada waktu petang pada Liga Malaysia 2012 berikutan pencahayaan lampu limpah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah tidak mencapai tahap yang dikehendaki.
Pengarah Pertandingan Liga Malaysia yang juga Penolong Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Ahmad Fuad Daud berkata untuk perlawanan pada waktu malam, stadium itu memerlukan pencahayaan lampu limpah sekurang-kurangnya 1,200 lux.
"Kita dapati beberapa tempat pencahayaan lampu limpah di stadium itu di bawah 800 lux," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pemeriksaan di stadium itu malam tadi.
Turut hadir wakil Majlis Bandar Raya Kuala Terengganu (MBKT), Jabatan Kerja Raya (JKR) dan pegawai Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT).
Ahmad Fuad berkata FAM memberi tempoh sehingga 21 Dis ini kepada Terengganuuntuk meningkatkan kecahayaan lampu limpah jika ingin mengadakan perlawanan padawaktu malam.
Beliau berkata buat masa ini stadium-stadium yang boleh diguna untuk pertandingan bola sepak pada waktu malam ialah Stadium Bukit Jalil, StadiumDarul Aman, Kedah, Stadium Utama Kangar, Perlis dan Stadium Olahraga UniversitiSains Malaysia (USM).
Dua lagi stadium yang sedang diperbaiki dan boleh digunakan untuk pertandingan waktu malam ialah Stadium Shah Alam dan Stadium Kuala Lumpur yang dijangka siap Mac 2012, katanya.
"Di stadium-stadium yang lain, perlawanan akan diadakan pada waktu siang," katanya.
Ahmad Fuad berkata pertandingan waktu siang bagi Liga Malaysia akan bermulapukul 4.45 petang manakala pertandingan peringkat kalah mati pukul 4.15 petang.
Sementara itu, jurucakap MBKT berkata untuk meningkatkan tahap kecahayaan lampu limpah di stadium itu seperti yang dikehendaki FAM memerlukan peruntukan hampir RM3 juta.
Sumber-BERNAMA

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM