Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Terengganu Temui Dua Pemain Import Terbaik

by:sebetulnya Catatan Khamis, 8 Disember 2011



KUALA TERENGGANU: Naib juara Piala Malaysia, Terengganu telah menemui dua pemain import yang diharapkan dapat membantu pasukan itu dalam Liga Malaysia tahun depan, kata Pengurusnya Datuk Che Mat Jusoh.
Beliau berkata kedua-dua pemain import berkenaan ialah Jusio Nunis, 33, dariBrazil dan pernah bermain untuk pasukan KL Plus 2007-2008 serta pemain dariNigeria, Sibi Gwar, yang berusia 24 tahun.
"Setelah menguji 17 pemain dari beberapa buah negara sejak sebulan lalu, akhirnya kita membuat keputusan mengambil kedua-dua pemain ini," katanya pada sidang media di sini, Rabu.
Menurut Che Mat keputusan itu dibuat bersama jurulatih Mat Zan Mat Aris yangakan membimbing pasukan Terengganu tahun depan.
Nunis merupakan pemain tengah yang berpengalaman dan pernah mewakili pasukankelab Arasa FC Brazil manakala Gwar merupakan bekas pemain penyerang pasukanremaja Nigeria.
Katanya kelab terakhir Gwar sebelum datang ke Terengganu ialah TournadousFC Negeria.
Che Mat, yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), berharap kedua-dua pemain import itu dapat membantu Terengganu dalam pertandingan Piala FC pada Mac tahun depan.
Beliau berkata pemain import berkenaan akan menandatangani kontrak dengan Terengganu dari setahun ke setahun sekiranya prestasi mereka memberangsangkan.
Segala urusan perpindahan pemain itu akan diselesaikan dalam minggu ini sebelum mereka turun berlatih bersama pemain-pemain yang lain, katanya.
Mengenai Piala FC, Che Mat berkata Terengganu ditempatkan dalam kumpulan Fbersama-sama pasukan Kitchee dari Hong Kong, Song Lam Nghe An (Vietnam) danTampines Rovers (Singapura).
Che Mat berkata ini merupakan kali pertama dalam sejarah bola sepak Terengganu pasukan negeri itu berjaya memasuki pertandingan bola sepak antara kelab-kelab Asia itu.
"Sasaran kita ialah sekurang-kurangnya kita berjaya memasuki pertandingan pusingan kedua kejohanan timbal balik itu," katanya.
Sumber-BERNAMA 8/12/11

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM