Saluran 13 (saluran tambahan untuk 1000 pendengar)

JIKA TIDAK DAPAT MENDENGAR SILA KE SINI:
Listen here

Masalah lampu – Waktu perlawanan Terengganu, T-Team mungkin diubah

by:sebetulnya Catatan Isnin, 13 Februari 2012


Kegagalan mengatasi masalah lampu limpah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah (SSINS) mungkin akan menyebabkan perlawanan antara pasukan Terengganu dan T-Team diadakan pada waktu petang.

Koordinator perlawanan FAM pada perlawanan T-Team menentang Perak malam tadi, Abd. Ghani Ishak berkata, jika masalah itu berterusan, berkemungkinan perlawanan membabitkan pasukan Terengganu Selasa ini diadakan pada sebelah petang.

"Hasil pemeriksaan di SSINS malam tadi mendapati cahaya lampu limpah di stadium itu tidak memenuhi kriteria yang ditetapkan FAM iaitu 800 lux untuk perlawanan Liga Malaysia diadakan pada sebelah malam.

"Bacaannya hanya mencapai 500 lux dan ia tidak melepasi piawaian. Saya akan menghantar laporan serta-merta kepada FAM dan keputusannya akan diketahui dalam masa terdekat,” katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, pemeriksaan dilakukan di seluruh stadium itu dan mendapati setiap sudut di SSINS tidak mempunyai pencahayaan yang cukup.

Stadium perlu mempunyai tahap cahaya lampu limpah minimum 800 lux untuk perlawanan Liga M dan manakala Persekutuan Bola Sepak Asia (AFC) menetapkan 1,200 lux sebagai syarat minimum untuk perlawanan Piala AFC.

Kegagalan memenuhi kriteria itu memerlukan perlawanan diadakan pada waktu petang.

0 ulasan

Catat Ulasan

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Teruskan Berjuang TERENGGANU & T-TEAM, Kami BersamaMU....

Tanah Tumpah DarahKu.....

Tanah Tumpah DarahKu.....

MOHON KERJASAMA

SILA KLIK IKLAN NUFFNANG ATAU ADVERLETS YANG TERPAPAR DI BLOG INI.SEKALI KLIK BERMAKNA ANDA TELAH MENYUMBANG RM0.001 SEN KEPADA KAMI.TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN ANDA.SUMBANGAN INI,BERTUJUAN UNTUK MEMBIAYAI KOS SIARAN.TERIMA KASIH

Radio OnLine GSN.FM -ONline

Followers This Blog

Liga Super MALAYSIA 2015: Kick-off ~ Jan. 16, 2015.

Media GSN 2013: TERENGGANU & T-TEAM